Online Shop 🏪

Suka Shopping 🛒Dan Beli Barang 🛍️😅💸




Online Store 🏬  Daripada Artikel City 😅

Perniagaan Dalam Talian
Aliran Teknologi E-Dagang yang Membolehkan Anda Menjalankan Perniagaan Anda Dari Mana-mana
 
Melainkan anda tinggal di bandar terpencil, anda telah melihat komuniti setempat anda menerima e-dagang. Pekan hab yang sibuk memperkasakan – ia dipenuhi dengan perniagaan kecil yang menjaja barangan mereka. Anda mungkin pernah melihat kedai fizikal ini juga kosong.

E-dagang ialah versi moden hab membeli-belah yang sibuk hari ini. Ia telah menjadi wujud di mana-mana, sehingga ia menguasai industri bernilai $1.3 trilion yang besar pada tahun 2014. Jangkaan untuk industri e-dagang meramalkan letupan $4.5 trilion menjelang 2021.

Bagaimanakah e-dagang berkembang secepat ini? Ia ada dalam alat teknologi yang telah tersedia untuk orang ramai. Teknologi e-dagang mencipta peluang untuk perniagaan bertambah baik.


Mahu sekeping pai? Kemudian tanya ini: apakah arah aliran teknologi e-dagang yang boleh membantu anda menjalankan perniagaan anda? Inilah yang rendah.

1'Teknologi Visualisasi Produk
Berikut ialah masalah yang dihadapi oleh pemilik perniagaan e-dagang sepanjang dekad yang lalu. Ia memanfaatkan sepenuhnya pengalaman membeli-belah. Tidak seperti kedai batu bata dan mortar, membeli dalam talian terdiri daripada beberapa proses.

Cari produk yang anda suka, klik troli dan semak. Ini tidak menawarkan keupayaan untuk interaksi sama sekali. Tidak kira betapa HD gambar anda, orang tidak akan percaya ia adalah gambaran yang tepat.

Teknologi visualisasi produk menjadi perlu. Ia adalah satu langkah daripada pengalaman membeli hari ini. Beberapa gergasi runcit dalam talian ini telah menggunakan cara realiti maya (VR).

Penyepaduan VR dan realiti tambahan memperkasakan. Ia boleh menghasilkan pengalaman membeli-belah yang hampir seperti kehidupan. Semua keperluan pelanggan anda ialah telefon pintar mereka.

Alat teknologi visualisasi lain untuk pemilik perniagaan ialah penggunaan imej 3D. Facebook melancarkan teknologi imej 3D mereka yang membolehkan pengguna mengambil foto 3D dan melihat subjek dalam paparan 360.

Potensi untuk imej 3D tidak berkesudahan. Ini boleh memberikan pemilik perniagaan e-dagang keupayaan untuk mempamerkan produk mereka.

3D boleh menunjukkan visualisasi produk yang tepat. Ia boleh menunjukkan ketukangan produk anda. Ia boleh meningkatkan keyakinan pelanggan terhadap produk anda, lebih daripada mana-mana imej 2D di luar sana.

Bagaimanakah visualisasi produk membantu anda menjalankan perniagaan anda jauh dari rumah? Anda lari dan pergi. Ia boleh mengurangkan keperluan untuk terus meyakinkan pembeli tentang keaslian produk anda.

2'Chatbots
Chatbots pantas menjadi penyelesaian pilihan dalam aliran teknologi e-dagang. Perkaitan mereka kini lebih besar berbanding sebelum ini kerana tahap teknologi yang ada. Alat untuk pemilik perniagaan ini menambah baik sistem penghantaran produk sambil mengurangkan kos.

Penggunaan semasa mereka, bagaimanapun, adalah logistik. Chatbots boleh menyelesaikan banyak isu logistik dalam perniagaan kecil.

Anda boleh menggunakan chatbots sebagai corong perkhidmatan pelanggan. Mereka memberikan kelebihan yang CSR manusia biasa anda akan mengambil masa untuk melakukannya.

Bot boleh memberikan pengalaman jualan yang diperibadikan bagi setiap pelanggan. Mereka boleh menyemak imbas sejarah pesanan peribadi pelanggan dan membuat cadangan. Bot boleh memberikan penyelesaian percabangan kepada isu produk biasa.

Pada masa hadapan, bot sebagai alat teknologi boleh melakukan lebih banyak perkara. Mereka juga boleh menjawab panggilan . Chatbots ada untuk berfungsi apabila anda tiada.

3'Pemprosesan Pembayaran yang Diperbaiki
Berikut ialah satu lagi trend e-dagang yang boleh dijangkakan oleh pemilik perniagaan. Pemprosesan pembayaran lebih mudah.

Di bahagian hadapan, e-dagang nampaknya mudah. Walau bagaimanapun, di bahagian belakang, perkhidmatan pembayaran memerlukan banyak langkah untuk diproses.

Dokumentasi cukai. Skim pembayaran yang tidak cekap. Ini menjadikan daya maju perdagangan dalam talian menyusahkan.

Teknologi baru muncul mendorong untuk memperkemas proses kewangan dalam e-dagang. Ini bukan sahaja mengurangkan kos tenaga kerja – tetapi ia juga menghilangkan sakit kepala kerana masalah kewangan rumit yang perlu anda uruskan.

Salah satu teknologi tersebut ialah factura electrónica atau pengebilan elektronik. Penginvoisan elektronik yang dipermudahkan boleh membantu perniagaan fokus. Daripada mengendalikan pemprosesan pembayaran, mereka boleh memberi tumpuan kepada produk mereka.

Terdapat juga pertumbuhan kaedah pembayaran alternatif yang boleh anda tambahkan semasa pembinaan tapak web. Kad hadiah digital dan e-dompet terlintas di fikiran .

Sebaik sahaja ia berlepas dan stabil, Bitcoin boleh menjadi masa depan pembayaran elektronik juga. Bitcoin mempunyai banyak janji sebagai mata wang kripto tetapi ia tidak stabil dan tidak dapat diramalkan. Ini menjadikannya salah satu trend teknologi e-dagang yang berkonsepkan hebat tetapi mempunyai banyak isu kehidupan sebenar.

Walau apa pun, teknologi pemprosesan pembayaran memudahkan perniagaan anda berjalan. Ia akan berjalan tanpa perlu anda menjaga setiap keputusan kewangan.

4'Teknologi Pemperibadian
Teknologi pemperibadian dan pemperibadian. Ia pantas menjadi salah satu trend e-dagang yang dialami sekarang. Teknologi ini menjadikan pengalaman membeli-belah lebih berasaskan individu.

Beberapa alat teknologi ini termasuk alat analisis media sosial untuk pemasaran khusus . Terdapat juga program pembelajaran mesin.

Netflix adalah contoh yang baik. Ia telah menambah pembelajaran mesin dalam algoritma mereka. Ini adalah untuk memberikan cadangan tersuai kepada pengguna mereka.

Bagaimanakah ia berfungsi? Ia mengambil kira tabiat tontonan dan sejarah pelanggan yang lalu. Ini kemudiannya boleh meramalkan pilihan pelanggan dan memberikan produk yang memenuhinya.

Amazon telah menggunakan algoritma pemperibadian juga. Apa yang mereka lakukan ialah mereka mengkaji tingkah laku membeli pelanggan mereka. Dengan mengambil data ini, mereka memanfaatkan sejarah pesanan pelanggan mereka dan mengesyorkan produk.

Produk yang disyorkan adalah penjualan tinggi secara literal. Mereka datang dalam bentuk tab "Dibeli Dengan" dan "Pelanggan Yang Melihat Ini".

Teknologi pemperibadian berjalan dengan sendirinya. Jika anda tiada di rumah, anda tidak perlu meluangkan masa memberikan cadangan produk. Apa yang anda perlukan hanyalah algoritma untuk mengurusnya.

5'Kecerdasan Buatan
Tiada keraguan sekarang betapa berharganya kecerdasan buatan (AI). Dalam kalangan pemilik perniagaan e-dagang, penghuraian cadangan kecerdasan buatan adalah tidak ternilai. Untuk perkhidmatan pelanggan, mereka adalah inovasi penting dalam teknologi.

Sebagai permulaan, Amazon Echo bertindak sebagai pembantu yang mengendalikan semua pembelian bagi pihak pengguna. Ia boleh memberikan cadangan, memberi nasihat fesyen dan mempengaruhi kitaran pembelian.

AI mempunyai potensi untuk membantu dengan penyasaran yang boleh disesuaikan dan dipacu data. Ini menjadikannya alat yang hebat untuk pemilik perniagaan

Pemprosesan persona pembeli boleh bertambah baik. Ia boleh menambah lebih banyak pembolehubah kepadanya.

Setelah dioptimumkan, persona pembeli kemudiannya boleh menentukan nada yang betul. Ia boleh mencipta strategi pemasaran yang lebih menarik.

Kecerdasan buatan berkaitan dengan usaha ke arah pengalaman membeli yang diperibadikan. Ini memberikan petunjuk kepada anda, sebagai pemilik perniagaan, untuk penukaran petunjuk satu-satu dan skala ini secara besar-besaran.

6'Memperkemas Rantaian Bekalan
Aliran teknologi e-dagang bukan sahaja meliputi pengendalian aktiviti berkaitan pengguna. Teknologi juga penting untuk memperkemas cabaran logistik.

Bahagian kritikal logistik seperti pengurusan inventori, pergudangan dan penghantaran produk sedang muncul. Kebanyakan teknologi ini datang dalam bentuk teknologi semasa yang lebih baik.

Teknologi RFID kos rendah untuk inventori. Drone untuk penghantaran. Pemindahan produk berkelajuan tinggi untuk pergudangan.

Pelaburan dalam automasi gudang, contohnya, menawarkan penyelesaian kos yang lebih rendah dalam penskalaan pengeluaran. Ini kemudiannya boleh menekankan kelebihan daya saing dan, pada akhirnya, memaksimumkan keuntungan.

Contoh terbaik ini, sekali lagi, ialah Amazon. Dengan menggunakan dron untuk melakukan penghantaran pada hari yang sama, mereka boleh meningkatkan KPI. Ini termasuk kepuasan pelanggan dan kebahagiaan produk.

Tahap pengoptimuman ini memastikan penghantaran yang cekap dan lebih pantas. Penghantaran yang lebih pantas bermakna masa pusingan yang lebih cepat, yang diterjemahkan kepada lebih banyak keuntungan. Kerja perintis mereka dalam memajukan penyelesaian e-dagang menjadikan mereka perniagaan teratas pada skala global.

7'Rantaian sekat
Dalam dunia di mana trend e-dagang menuju ke arah memperkasakan pengguna, blockchain menonjolkan banyak potensi. Ia bergerak ke arah meningkatkan landskap etika syarikat. Blockchain adalah demokratik dan telus.

Data yang diproses dalam blockchain menerima cap masa. Ini kemudiannya boleh mengesahkan tuntutan pemilik perniagaan. Tahap ketelusan ini ialah pengauditan rantaian bekalan.

Pengauditan rantaian bekalan memastikan bahawa lejar yang diedarkan hanya mengandungi maklumat yang boleh disahkan. Data ini kemudiannya akan memberikan bukti amalan perniagaan yang beretika.

Bagaimanakah anda memanfaatkan ini sebagai pemilik perniagaan?

Dengan meminta rantaian bekalan anda diaudit oleh blockchain, anda boleh mencipta "meterai kepercayaan". Meterai kepercayaan ini ialah strategi penjenamaan yang memastikan standard kualiti mengikut spesifikasi tanpa pengesahan mahal daripada badan penetapan standard. Tambahkan ini pada strategi promosi PPC anda dan anda harus menjadi emas.

8'E-Dagang Berbilang Saluran
Berikut ialah perkataan yang biasa untuk mana-mana perniagaan e-dagang: titik sentuh. Titik sentuh adalah bahagian yang menjengkelkan tetapi penting dalam pemilik perniagaan e-dagang yang sedang berkembang. Masalah utama mengenai titik sentuh ialah penyatuan.

Keperluan untuk menggabungkan banyak titik sentuh menjadi satu teknologi yang bersatu adalah meluas. Jika dilakukan dengan betul, ia adalah antara alat yang berharga untuk pemilik perniagaan. Masukkan e-dagang berbilang saluran.

E-dagang berbilang saluran ialah keupayaan untuk berada di mana-mana pada hampir semua platform titik sentuh di seluruh internet. Oleh kerana pembeli cenderung untuk membeli-belah dalam berbilang titik sentuh, infrastruktur berbilang saluran memberi anda lebih banyak tempat untuk menjual barangan anda.

Anda tidak perlu terperangkap dalam pasaran dalam talian, kedai dalam talian, dalam media sosial atau perniagaan bata dan mortar. Aliran teknologi e-dagang berbilang saluran boleh meletakkan anda dalam semua titik sentuh ini.

Ini bermakna lebih banyak peluang untuk anda menjual. Ini bermakna apabila seseorang tertanya-tanya dari mana produk itu berasal, anda boleh menawarkan produk anda. Sediakan yang anda ada untuk dijual.

Alat berbilang saluran untuk pemilik perniagaan bukanlah idea yang mudah. Ia, sebenarnya, tersedia sekarang sebagai strategi keterlihatan e-dagang . Laporan komprehensif tentang e-dagang berbilang saluran tersedia untuk membantu anda menang juga.

9'Masa Depan Menjalankan Perniagaan Anda Di Mana-mana Dengan Teknologi e-Dagang
Menjalankan perniagaan anda dari mana-mana sahaja memerlukan teknologi yang canggih. Untuk dapat menjalankan perniagaan e-dagang anda, anda memerlukan teknologi yang mengurangkan langkah yang diperlukan untuk berbuat demikian.

Reka bentuk automasi adalah untuk mengambil langkah khusus untuk menjadikan keseluruhan proses lebih cepat. Dengan menggunakan teknologi e-dagang, anda menjadikan keseluruhan kitaran lebih pendek.

Logistik yang lebih pendek. Pemulihan produk yang lebih pendek. Penghantaran lebih cepat.

Semua ini sama dengan lebih banyak keuntungan dan kurang kerja.

Jika anda perlu menambah strategi kandungan pada teknologi e-dagang unggul anda, maka anda memerlukan Article City. Article City menyediakan penyelesaian strategi pemasaran dan kandungan digital yang berkesan.

Kami menggunakan analisis terdorong data untuk mengesahkan topik dalam industri anda yang berkesan. Kami akan membawa hasil. Lebih banyak trafik disasarkan, lebih banyak penukaran terdorong kandungan.

Hubungi kami hari ini dan dapatkan hanya pemasaran kandungan terbaik . Standard kandungan tertinggi setiap masa.


Daripada  Artikel City


6 Kesilapan Biasa Pemasaran Ahli Gabungan Affiliate dan Cara Mengelakkannya

 

Jadi anda ingin menjadi pemasar gabungan?

Nah, anda berada dalam syarikat yang hebat. Pemasar gabungan ialah blogger atau pemilik perniagaan dalam talian yang mempromosikan produk atau jenama lain di tapak mereka sendiri. Apabila pelawat melawat tapak mereka, menyukai dan membalas kandungan, mereka mengklik pautan lain dalam catatan blog.

Mereka sering diubah hala ke pautan ahli gabungan untuk membeli produk ini. Cara pemasar gabungan Affiliate membuat wang adalah dengan mendapatkan pelawat mereka untuk membeli barangan menggunakan pautan Affiliate mereka.

Bunyi menarik, bukan? Tetapi ada tetapi - sentiasa ada tetapi. Berikut adalah 6 kesilapan pemasaran gabungan biasa.

1. Memilih Program Gabungan Yang Salah

Kesilapan biasa termasuk tidak membaca terma dan syarat dengan teliti, memberi tumpuan semata-mata pada faedah kewangan dan tidak menghubungi pasukan sokongan program untuk memahami sepenuhnya semua keperluan. Untuk mengelakkan isu ini, sentiasa menjalankan penyelidikan menyeluruh sebelum membuat komitmen kepada program ahli gabungan sedia ada atau baharu atau hanya  buku pemasaran ahli gabungan . 

2. Tidak Menjejaki Pembayaran Komisen

Jika pembayaran tidak dijejaki, sukar untuk melaporkan kejayaan ahli gabungan atau tawaran tertentu dengan tepat. Cara terbaik untuk mengelakkan kesilapan ini ialah menggunakan program ahli gabungan yang mempunyai perisian penjejakan bersepadu supaya perniagaan boleh melihat dan memantau aktiviti pembayaran secara berterusan. 

3. Tidak Mengambil Kelebihan Ulasan Produk

Ulasan memberikan maklumat berharga, meningkatkan kepercayaan terhadap produk dan memberi bakal pelanggan sesuatu untuk difikirkan sebelum mereka membuat keputusan untuk membeli. Untuk mengelakkan kesilapan ini, ahli gabungan harus berusaha untuk membuat ulasan untuk produk yang mereka promosikan. Ini boleh dicapai dengan mengumpul ulasan daripada pelanggan, menjalankan tinjauan tentang produk dan memberikan bakal pelanggan pendapat yang jujur ​​tentang produk tersebut. 

4. Tidak Menggunakan Platform Media Sosial Dengan Betul

Jika digunakan dengan betul, media sosial boleh menjadi sebahagian besar daripada strategi pemasaran gabungan yang berkesan. Untuk berjaya dalam pemasaran gabungan, mengelakkan kesilapan ini memerlukan dedikasi untuk memasukkan pemasaran media sosial ke dalam strategi pemasaran syarikat. Adalah penting untuk menghasilkan kandungan yang menarik dan relevan serta melibatkan diri secara aktif dengan pengikut. 

5. Tidak Melabur dalam Pengiklanan

Pengiklan juga mempunyai akses kepada analitis yang membantu mereka menjejaki kemajuan mereka dan membuat sebarang perubahan yang diperlukan pada kempen mereka. Untuk mengelakkan kesilapan ini, adalah penting untuk menjalankan penyelidikan tentang platform pengiklanan terbaik yang sesuai dengan bajet dan matlamat anda, memastikan bahan promosi adalah tepat dan mempunyai rancangan yang jelas untuk mengukur hasil. 

6. Mengabaikan Perkhidmatan Pelanggan

Pelanggan adalah nadi kepada mana-mana perniagaan dan mengabaikan keperluan mereka boleh menjejaskan hasil syarikat. Salah satu cara untuk mengelakkan kesilapan ini ialah memastikan perkhidmatan pelanggan diutamakan semasa proses pemasaran gabungan. Balas dengan segera kepada pertanyaan pelanggan dan atasi sebarang isu yang mungkin mereka hadapi dengan cara yang sopan dan tepat pada masanya. 

Elakkan Kesilapan Biasa Pemasaran Gabungan Ini Hari Ini

Dengan memahami kesilapan pemasaran ahli gabungan yang biasa, anda boleh mengelakkannya dan menetapkan diri anda untuk berjaya. Pastikan anda mencipta kandungan yang bermakna, membina hubungan dengan ahli gabungan dan membayar mereka tepat pada masanya.

Melakukannya boleh membantu anda meraih faedah pemasaran gabungan dan meraih ganjaran! Mulakan sekarang dan dapatkan sepenuhnya daripada strategi pemasaran gabungan anda.

Jika anda rasa ini berguna dan ingin membaca lebih banyak kandungan yang hebat, lihat catatan blog terkini kami sekarang!






Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Handphone📱Camera 📸 Tablet

Cara Menjual Barangan 🛍️ Online People 😅

Setiap Bulan Di Kemas Kini 🛍️🏪💸Shopee😅